Senior Payroll Officer

Antwerpen;Oost-Vlaanderen - Groot-Gent;Oost-Vlaanderen - Meetjesland Human Resources Geplaatst op 2024-06-06
Solliciteer nu

Onze klant OLEON N.V. produceert natuurlijke chemie en is gespecialiseerd in het omzetten van natuurlijke vetten en plantaardige oliën in een breed gamma van oleochemische producten zoals vetzuren, glycerines, propyleenglycol, esters en biodiesel en wordt gebruikt voor diverse doeleinden zoals in automotive, tandpasta, baxters en bij het ontvriezen van vliegtuigen. Als marktleider combineert Oleon een hoge kwaliteit en performantie met een hoge bio-afbreekbaarheid. Oleon telt ongeveer 1200 medewerker, 5 productieplants, 11 kantoren en heeft haar hoofdzetel in Ertvelde. Oleon maakt deel uit van Groupe Avril. Als werkgever onderscheidt Oleon nv zich als innovatief groeibedrijf waar ondernemende medewerkers en open communicatie de basis vormen van succes. Meer informatie vind je op https://www.oleon.comHeb jij een hart voor mensen en passie voor payroll en sociale wetgeving? Dan ben jij misschien wel de Senior Payroll Officer die we zoeken. In deze functie speel je een cruciale rol binnen het Payroll team van Oleon voor België.

Functieomschrijving

-Je draagt bij aan de optimalisatie van het payroll proces en zorgt voor een correcte loonverwerking, (in eBlox) en het beheer van de tijdsregistratie in ProTime en Ortec

-Je bent het aanspreekpunt voor medewerkers inzake payroll, benefits, sociale wetgeving, loopbaanonderbreking, pensioen, groeps- en hospitalisatieverzekering

-Je zorgt voor een correcte berekening van eindejaarspremies, vakantiegeld, en andere premies en van de extralegale voordelen:

-Je bent contactpersoon voor uitzendpartners en je beheert in afwezigheid van je collega’s de goedkeuringen van prestaties, planningen en uitbetalingen van premies.

-Je zorgt samen met je collega’s en de teamleader payroll voor de interne rapporteringen (absenteïsme, FTE, etc.). Je bekijkt steeds naar mogelijke optimalisaties in de processen en tools

-Je volgt de wijzigingen in sociale wetgeving op de voet en en werkt samen aan eventuele aanpassingen. Je adviseert bij payrollprojecten en optimalisaties: en volgt nauwkeurig op bij implementaties.

-Je werkt nauw samen met je 3 payroll collega’s, fungeert als back-up : en rapporteert aan de Payroll Manager.

Functie-eisen

-Je hebt zo’n 10 jaar ervaring in een vergelijkbare payroll functie; ervaring met complexe ploegendiensten is een must
-Je hebt sterke probleemoplossende en analytische vaardigheden
-Je bent empathisch en blijft rustig in stresserende omstandigheden
-Je bent bedreven in Excel en hebt affiniteit met IT-systemen; ervaring met eBlox, ProTime of Ortec is een plus
-Je hebt een uitstekende beheersing van Nederlands en drukt je vlot uit in het Engels

Waarom kiezen voor dit bedrijf?

-Boeiende functie met internationale en corporate contacten

-Kunnen rekenen op een matuur en stabiel team van experten

-Werken in een mensgerichte organisatie waar overleg en open communicatie centraal staan

-Aantrekkelijke verloning met een zeer uitgebreid gamma aan extralegale voordelen en heel wat extra verlofdagen

-Mogelijkheid tot twee dagen thuiswerk per week

-Voltijds of 80% beschikbaarheid

Meer informatie over deze vacature?

Contacteer Isabel Van Neste via isabel@introduce.be of 0471 87 78 88

Deze vacature wordt exclusief beheerd door Introduce

Interesse? Klik rechtstreeks op de ‘solliciteerknop’

Solliciteer nu