Interim management

Wat is Interim Management

Een interim manager is een professionele manager die tijdelijk wordt ingehuurd door een organisatie om specifieke taken uit te voeren, projecten te leiden of om te helpen bij veranderingen binnen het bedrijf. Het belangrijkste kenmerk van een interim manager is dat deze op tijdelijke basis wordt ingezet, meestal voor een vooraf bepaalde periode of voor de duur van een specifiek project.

Interim managers zijn doorgaans ervaren professionals met een brede achtergrond in management en leiderschap. Ze zijn in staat om snel in te springen, de situatie te analyseren, oplossingen te bieden en resultaten te behalen binnen een beperkte tijdsspanne.

Wanneer heb je een Interim Manager nodig

De wereld staat niet stil, vooral niet in het bedrijfsleven. Het kan voorvallen dat je tijdelijk nood hebt aan extra resources in afwachting van een definitieve invulling of omdat je een project binnen je bedrijf hebt lopen die specifieke kennis en ervaring vereist. Wat de reden ook is, bij ons kun je terecht voor een vlotte en persoonlijke service

Onze specialisaties in interim management

Human Resources
Human Resources
Engineering & Operations
Engineering & Operations
Procurement
Procurement
Supply Chain & Logistics
Supply Chain & Logistics

Waarom kiezen voor Interim Management

Het inhuren van een interim manager biedt organisaties flexibiliteit en stelt hen in staat om snel te reageren op veranderende behoeften zonder de verplichtingen van een langdurig arbeidscontract. Een interim manager is bovendien uitermate geschikt om objectieve beslissingen te nemen in uitdagende situaties. Dit komt doordat ze geen langdurige betrokkenheid hebben bij het bedrijf en zich buiten de persoonlijke relaties in een bedrijf bevinden.

Waar maken wij het verschil

Bij Introduce gaan we voor een persoonlijke en doelgerichte aanpak. We zetten in op een snelle zoektocht en plaatsing zonder in te boeten aan de kwaliteit van het gezochte profiel. Vanaf het moment dat wij jouw telefoontje of mail ontvangen hebben met de criteria voor de opdracht starten we de procedure op. Hierbij posten we de opdracht, op onze sociale media en spreken we het netwerk aan dat we door de jaren heen hebben opgebouwd. Net door de aanwezigheid van dit netwerk kunnen we met vertrouwen zeggen dat een zoekopdracht binnen interim management bij ons een kwestie van dagen is, niet van weken.