Regional Account Manager Oost-Vlaanderen

Oost-Vlaanderen Sales Geplaatst op 2020-10-14
Solliciteer nu

Onze klant is een moderne globale leider in preventieve ongediertebestrijding. Hun expertise in preventie, het toepassen van nieuwe technologieën en het bieden van duurzame oplossingen zorgt ervoor dat ze voldoen aan een gezonde leefomgeving, voor zowel bedrijven als particulieren. Hun klantenbestand bestaat enerzijds uit KMO's, industriële bedrijven, verzorgingsinstellingen, overheidsinstanties, maar anderzijds ook uit horecazaken, bakkers, slagers, ...

Functieomschrijving

Onze klant zoekt een Regional Account Manager Oost-Vlaanderen. In deze functie ben je bevoegd voor de regio Oost-Vlaanderen met een sterk aandeel van prospectie bij nieuwe klanten. Jouw verantwoordelijkheden:

  • Onderhouden en verder uitbouwen van de bestaande commerciële contacten met klanten die behoren tot jouw klantenportefeuille teneinde de vooropgestelde omzet te realiseren. 
  • Contacteren van nieuwe klanten alsook inplannen, voorbereiden en opvolgen van klantenbezoeken teneinde door actieve prospectie en opvolging van leads de eigen klantenportefeuille uit te breiden. Zowel kleine als iets grote spelers benaderen (van de bakker op de hoek tot een KMO met een potentiële omzet <5.000 euro of lokale openbare instellingen)
  • Op basis van het lastenboek of een ter plaatse gemaakte risico-analyse instaan voor een correcte offerte en prijscalculatie. Dit dossier voor de verdere administratieve afhandeling overmaken aan de commerciële binnendienst.
  • Onderhandelen en afsluiten van contracten teneinde voor de klant en de organisatie interessante voorwaarden te bekomen en bewaken van de marge na uitvoering van de service.
  • Snelle opvolging garanderen van de binnenkomende leads, zodat deze maximaal kunnen omgezet worden in jobs of contracten op langere termijn. Door een goed contact en frequente communicatie met de techniekers uit de regio extra sales genereren voor Oost-Vlaanderen.
  • Overdragen van het afgesloten contract en het bijhorende dossier aan de Operationele afdeling en de commerciële binnendienst teneinde de goede aflevering van de dienst aan de klant te garanderen + opvolging bij opstart.
  • Samen met de CSC Commercial de verantwoordelijkheid nemen over klantenklachten. Actief naar oplossingen zoeken samen met de klant om tenslotte een win-win te kunnen realiseren voor beide partijen.
  • Netwerken: onderhouden van formele en informele contacten met de klanten en potentiële klanten teneinde een lange termijn relatie uit te bouwen. Deelnemen aan beurzen en evenementen, in het kader hiervan bestaande klanten uitnodigen teneinde aan klantenbinding te doen en contact te leggen met potentiële klanten.
  • Bijwerken en onderhouden van de vakkennis en de technische vaardigheden binnen het eigen vakdomein teneinde de eigen kennis en vaardigheden te maximaliseren en deze optimaal binnen de organisatie toe te passen.
  • Een ambassadeur zijn en de waarden van je bedrijf uitdragen.
  • Als teamplayer samenwerken met alle medewerkers van technieker, CSC tot SM, BM ... en waken over de beste oplossing voor de klant en je bedrijf.
  • Waken over het volgen van de regels inzake welzijn, milieu, bijzondere volmachten en segregatie van taken binnen zijn/haar domein door zowel preventief acties te ondernemen als situaties, niet-conform de voorschriften te melden en aan te pakken teneinde de werking binnen het eigen domein te laten verlopen met maximale aandacht voor deze regels.
  • Melden en behandelen van klachten, non-conformiteiten, incidenten en verbetervoorstellen.

Functie-eisen

  • Je bent in het bezit van een bachelor diploma/A1 en een rijbewijs B.
  • Je hebt ervaring of competenties voor verkoop van route based services.
  • Zelfstandig werken en denken is voor jou geen probleem. Jouw vermogen om probleemoplossend te denken helpt je hierbij. Bovendien kan je hierbij de nodige verantwoordelijkheid opnemen.
  • Wat talenkennis betreft, ben je perfect Nederlandstalig, is je Frans goed en heb je ook een basiskennis Engels.
  • Je hebt een commerciële flair.
  • Je kan goed multitasken en hierbij je prioriteiten stellen.
  • Teamspirit is belangrijk voor jou.
  • Je bent heel gedreven en een echte doorzetter.
  • Communicatief ben je sterk, zowel schriftelijk als mondeling. Je stelt de juiste vragen en luistert naar de klant.
  • Je schoolt je graag bij.
  • Verder zouden anderen je omschrijven als proactief en flexibel, stressbestendig, sterk cijfermatig, diplomatisch en discreet.

Het aanbod

Je krijgt een marktconforme verloning.

Solliciteer nu
Deze website gebruikt cookies

Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Deze kan je weigeren indien je dit wenst.

Meer informatie over cookies