Afdelingshoofd Facilitair Beheer

Oost-Vlaanderen - Groot-Gent Engineering & Operations Geplaatst op 2022-06-20
Solliciteer nu

IVAGO is een intergemeentelijke opdrachthoudende vereniging en zorgt voor de selectieve inzameling en verwerking van het huisvuil van 260.000 inwoners van Gent en Destelbergen, exploiteert 6 recyclageparken, telt ruim 4000 bedrijfsklanten en staat in voor de netheid van de stad Gent. Hun hoogtechnologische afvalenergiecentrale verwerkt jaarlijks 100.000 ton huishoudelijk afval. Zij produceren elektriciteit voor eigen gebruik en voor het openbare elektriciteitsnet. Via een ondergrondse stoomleiding levert IVAGO warmte aan het UZ Gent. IVAGO telt 400 medewerkers en heeft een jaarbudget van 54 miljoen euro. IVAGO is een ISO 9001 (kwaliteit)- en ISO 14001 (milieu)-gecertificeerd bedrijf.

Functiebeschrijving

Je komt terecht in een boeiende, innovatieve afdeling die volop in beweging is. Als Afdelingshoofd Facilitair Beheer ben je verantwoordelijk voor het beheer van de infrastructuur op de IVAGO site en de zes recyclageparken in en rond Gent. Je leidt de onderhoudswerkzaamheden in goede banen en coördineert diverse projecten om vernieuwingen en optimalisaties door te voeren voor oa ondergrondse containers, gebouwen, inrichting, enz.

Enkele van jouw verantwoordelijkheden:

  • Je staat in voor een efficiënte organisatie, coördinatie, planning en opvolging van de dagelijkse werkzaamheden van jouw team zowel op de IVAGO site als op de recyclageparken. Je zorgt voor een goede taakverdeling en multifunctionaliteit binnen het team.
  • Je superviseert, ondersteunt en coacht jouw medewerkers. Je bent hun eerste aanspreekpunt en voert de functionerings- en evaluatiegesprekken. Als leidinggevende wordt er gezorgd voor een goede en opbouwende teamspirit met respect voor ieders mogelijkheden.
  • Verder sta je in voor de uitwerking en implementatie van nieuwe infrastructuurprojecten en het beheer van de bestaande infrastructuursystemen.
  • Je volgt het onderhoudsbudget op, maakt de nodige bestekken op en je beheert alle procedures en werkinstructies die van toepassing zijn.
  • Je zoekt actief naar mogelijke optimalisaties binnen jouw afdeling; je maakt hiervoor de nodige analyses, neemt beslissingen en implementeert vervolgens deze beslissingen in nauw overleg met het management en de collega-afdelingshoofden van andere afdelingen.

Profiel

  • Je hebt een masterdiploma of gelijkwaardig conform de richtlijnen van de Vlaamse gemeenschap voor lokale besturen. Indien je geen masterdiploma hebt, dien je te slagen voor de capaciteitstesten ter vervanging van de diplomavoorwaarde.
  • Je hebt minstens technische/bouwtechnische affiniteit.
  • Je hebt minimum 5 jaar effectieve ervaring met vergelijkbare technisch/organisatorische opdrachten/functies.
  •  Verder heb je een geldig rijbewijs B en een blanco uittreksel uit het strafregister.

Waarom kiezen voor dit bedrijf?

  • Je werkt in een dynamisch en modern bedrijf (publiek-private samenwerking) met bevestigde grote werkzekerheid.
  • Een ervaren team van medewerkers dat jou graag opneemt in hun werking. Een boeiende functie waar jij mee vorm aan kunt geven.
  • Een aantrekkelijke verloning volgens overheidsbarema’s en verantwoordelijkheidsniveau aangevuld met een mooi pakket extralegale voordelen.
  • Binnen de organisatie is er veel aandacht voor een goede balans tussen werk en privé. Ze rekenen op jouw inbreng en ideeën en houden van teamwerking en zorg voor collega’s.
  • Ze investeren volop in interne en externe opleidingen voor iedere medewerker.

Meer informatie over deze vacature? Contacteer Gert Van de Walle via gert@introduce.be of op het nummer 0492 74 00 93.

Interesse in deze vacature? Klik rechtstreeks op de 'solliciteer nu' knop.

Solliciteer nu