Customer Support Engineer

Oost-Vlaanderen - Deinze-Aalter Engineering & Operations Geplaatst op 2022-07-19
Solliciteer nu

Petersime, gevestigd in Olsene-Zulte, is wereldleider in de markt van industriële eierbroedmachines. Deze hoogtechnologische, computergestuurde systemen (van machines tot turnkey projecten) staan wereldwijd in meer dan 150 landen opgesteld. 250 medewerkers in R&D, engineering, productie, service en verkoop waarborgen de technologische voorsprong van Petersime.

Functiebeschrijving

Als Customer Support Engineer ben je vanuit jouw rol als technisch expert verantwoordelijk voor de (bio)technische ondersteuning aan de klanten wereldwijd op het ruime gamma van industriële incubatoren, HVAC equipment en monitoringsystemen. Hierbij heb je oa volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Je staat in voor de totaalopvolging van een probleem: van troubleshoot, via root cause analyse tot implementatie van een oplossing voor de klant, en finaal vermijden van een volgende fout.
  • Hierbij bouw je een persoonlijke langetermijnrelatie op met de klanten binnen jouw regio, die uit een eerder kleine groep specialisten bestaat. Uitzonderlijk is een bezoek aan de klant aangewezen.
  • Wanneer nodig, coördineer je een kwaliteitsprobleem samen met de kwaliteitsafdeling of stuur je aan op een wijziging van het ontwerp bij de interne R&D-afdeling.
  • Je wordt specialist wat betreft industriële broedmachines door diepgaande technische expertise op te bouwen in het portfolio van Petersime.
  • Verder word je als Knowledge Coach verantwoordelijk voor een bepaalde technologie binnen het Petersime portfolio en creëert hiervoor de nodige servicedocumentatie die kan geconsulteerd worden door een internationaal team van een 60-tal Field Service Engineers.
  • Je staat in voor het verzorgen van technische opleiding voor klanten, in het trainingscenter van Petersime of via webinar/E-training. Tevens fungeer je als organisator voor technische seminaries voor de Field Service Engineers.
  • Je wordt continu bijgestaan door 12 enthousiaste collega’s in het Customer Support Engineering team die werken vanop 4 locaties: België, Maleisië, China en Brazilië.
  • Je rapporteert aan de Customer Support Coordinator.

Profiel

  • Je bent master of bachelor in een technische richting met een brede technische allround kennis (elektriciteit, elektronica, sturingen, mechanica, …). Kennis koeltechnieken, klimatisatie en/of incubatie, ... is een plus.
  • Bij voorkeur heb je al ervaring in servicegerichte technische support maar ook gedreven juniors komen in aanmerking.
  • Je speelt vlot met de combinatie zelfstandig werk vs teamverband en beschikt over een stevige dosis soft skills en EQ en schept plezier in het bouwen van bruggen zowel naar klant als intern.
  • Je beschikt over een gezonde portie assertiviteit en goede overtuigingskracht en hebt de nodige presentatieskills of bent bereid om die aan te leren.
  • Je bent communicatief zowel in het Nederlands als het Engels (Engels is de voertaal in het internationale team). Kennis van het Frans is een pluspunt.
  • Persoonlijkheid: nauwkeurig, leergierig, klantgericht, proactief, problem solver, enthousiasteling.

Waarom kiezen voor dit bedrijf?

  • Je komt terecht in een gemotiveerd en enthousiast team bij de grootste producent met leidende positie wereldwijd.
  • Know-how, kwaliteit en efficiëntie in een professionele no-nonsense en open bedrijfscultuur.
  • Een gevarieerde functie met internationale contacten (klanten, eigen medewerkers, agenten) waarbij je expert kan worden in deze hoogtechnologische innovatieve nichemarkt.
  • Een uitgebreid loonpakket met interessante voordelen zoals mogelijkheid tot firmawagen volgens een cash for car regeling.

Meer informatie over deze vacature? Contacteer Véronique Innegraeve via veronique@introduce.be of 0468 337 007.

Interesse in deze vacature? Klik rechtstreeks op de 'solliciteer nu' knop. 

Solliciteer nu